Wednesday, 27 September 2017

ပါရီနဲ႔အတူစီးေမ်ာျခင္း

ဒိန္းမတ္နိုင္ငံ ကိုပင္ေဟဂင္ျမိဳ႕ေတာ္ကိုျမန္မာျပည္ကစာေပပညာရွင္ေတြျဖစ္တဲ့
ဆရာၾကီးေဖျမင့္ဇနီးေမာင္နွံ၊ ဆရာေဇာ္သက္ေထြး၊ ဆရာေက်ာ္မင္းေဆြ၊
ဆရာေမာ္လင္းဇနီးေမာင္နွံနဲ႔ဆရာ၀င္းခ်ိဳ ဇနီးေမာင္နွံတို႔
ေခတၱအလည္ေရာက္လာစဥ္အခါက ကိုပင္ေဟဂင္နဲ႔အတူစီးေမ်ာနိုင္ဖို႔
ကြ်န္ေတာ္ကစီစဥ္ထားေၾကာင္းေျပာေတာ့ဘယ္လိုမ်ားစီးေမ်ာၾကမွာလဲ
ဆိုျပီး သူတို႔စိတ္၀င္စားေနခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။

ကိုပင္ေဟဂင္နဲ႔အတူစီးေမ်ာတယ္ဆိုလို႔ထူးထူးေထြေထြေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
ကိုပင္ေဟဂင္ျမိဳ႔ကိုလည္ပတ္ၾကရာမွာျမိဳ႔သူျမိဳ႔သားျပည္သူေတြနဲ႔အတူတူ
public transport ယာဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ရထား၊ ဘတ္(စ္)ကား၊ ေျမေအာက္ရထားေတြနဲ႔
သြားလာလည္ပတ္ဖို႔စီစဥ္ထားတာကိုခံစားျပီးသံုးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ကားေတြနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္၊ Taxi နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္သြားၾကရင္စားရိတ္ပိုမိုသက္သာေပမဲ့
ျမန္မာျပည္ကစာေပပညာရွင္ေတြနဲ႔မီဒီယာေတြကို ဒီနိုင္ငံေတြမွာအစိုးရက သူတို႔ျပည္သူ
ေတြခရီးသြားလာမႈ သက္သာအဆင္ေျပလံုျခံဳေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးထားၾကတာေတြကို
မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႔ခံစားသြားေစခ်င္တဲ့ေစတနာပါ။

အဲဒီေစတနာရဲ့ေရာင္ျပန္လို႔ေျပာရင္လည္းရနိုင္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုျပင္သစ္နိုင္ငံ၊
ပါရီျမိဳ႕ကိုအလည္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ စာေပေရာင္းရင္းၾကီးကိုမစ္ကီနိုင္(ေခၚ)
ေမာင္ရင္ငေတကေန ပါရီျမိဳ႔သူျမိဳ႔သားေတြနဲ႔အတူစီးေမ်ာနိုင္ေအာင္စီစဥ္ေပးပါတယ္။
ပါရီမွာ ျပည္သူေတြအသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ေျမေအာက္ရထားအဆင့္ဆင့္
ေျပာင္းစီးလို႔ ကြ်န္ေတာ့္စကားအရ ပါရီနဲ႔အတူစီးေမ်ာခြင့္ရခဲ့တာပါပဲခင္ဗ်ား။


အေနာက္ဥေရာပမွာရိွတဲ့ျပင္သစ္နိုင္ငံဟာလူဦးေရ ၆၆ သန္းေက်ာ္ရိွျပီး
ျမိဳ႔ေတာ္ပါရီကေတာ့လူဦးေရ ၂သန္းေက်ာ္ကိုခါးေစာင္းတင္ထားရတာပါ။
မဟာပါရီဧရိယာေနထိုင္သူေတြပါေပါင္းရင္ေတာ့ ၁၂သန္းေက်ာ္ရိွေနပါျပီ။
ေခတ္ေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအနွစ္ေတြနဲ႔ေခတ္သစ္ယဥ္ေက်းမႈေတြေပါင္းစပ္
ေတြ႔ရမယ့္စိန္းျမစ္ေပၚက ပါရီျမိဳ႕ဟာကမာၻေပၚမွာ Tourist ေတြ
အမ်ားဆံုးလာေရာက္ၾကတဲ့ျမိဳ႕ၾကီးလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ပါရီကိုလာလည္ၾကတဲ့ တိုးရစ္(စ္)အေရအတြက္ဟာနွစ္စဥ္သန္း၃၀ ၀န္းက်င္မွာရိွေနေၾကာင္း
နဲ႔ ၂၀၁၃ တုန္းကေတာ့ ၃၂သန္းေက်ာ္လာေရာက္လည္ပတ္သြားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ျမိဳ႔သူျမိဳ႕သားေတြအပါအ၀င္ခရီးသြားေတြနဲ႔ျပည့္ေနတဲ့ပါရီျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးမွာအဆင္ေျပေျပ
သြားလာနိုင္ၾကေအာင္သူတို႔အစိုးရအဆက္ဆက္ေတြကေကာင္းသည္ထက္
ေကာင္းေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကေပးေနၾကတာေတြကိုေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။
                                    ပါရီျမို႕က Metro ေျမေအာက္ရထားဘူတာရံုတစ္ရံု

 ပါရီရဲ့ျမိဳ႕ေတာ္တြင္းျပည္သူ႔ပို႔ေဆာင္ေရးထူးျခားခ်က္ကေတာ့ေျမေအာက္ရထားလိုင္း
ေတြကိုဘတ္(စ္)ကားလိုင္းေတြဆြဲသလိုေဆာင္ရြက္ေပးထားတာပါပဲ။
ျမိဳ႔ေပၚမွာယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈကိုေလ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းပါ။
ဘတ္(စ္)ကားလိုင္းေတြေျပးဆြဲေပမယ့္ေျပာပေလာက္ေအာင္လူသံုးမမ်ားဘဲအမ်ားစုက
ေျမေအာက္ရထားမ်ားကိုသာအသံုးျပဳလို႔ခရီးနွင္ၾကပါေတာ့တယ္။

ဥေရာပကၾကြက္လူေတြေနတဲ့ျမိဳ႔ (သို႔မဟုတ္) ပါရီ လို႔ကြ်န္ေတာ္ေျပာေတာ့ပါရီသားတစ္ပိုင္း
မိတ္ေဆြၾကီးကိုမစ္ကီကျပံဳးလို႔ေနေလရဲ့။
ေျမေအာက္ရထားလိုင္းဘူတာရံုေတြထဲမွာလူေတြဟာပ်ားပန္းခတ္ကိုယ္လိုရာ
ခရီးစဥ္ကိုေရွ႔ရႈသြားေနၾကသလို ရထားေတြကလည္း ၅မိနစ္၀န္းက်င္တိုင္း
ဆိုက္ေရာက္ေျပးဆြဲေပးေနပါေတာ့တယ္။
တျခားနိုင္ငံေတြနည္းတူဗဟိုကေနကြန္ထရိုးလုပ္ေျပးဆြဲေနတဲ့ေမာင္းသူမဲ့ရထားေတြ
ပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

ရထားေတြကိုလူသံုးအရမ္းမ်ားေပမဲ့လည္းအခ်ိန္တိုင္းလိုလိုေျပးဆြဲေပးေနတာ
ေၾကာင့္လူေတြငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္ျဖစ္မေနဘဲသက္ေတာင့္သက္သာ
ခရီးနွင္ေနၾကတာပါ။
ရထားေတြေပၚမွာလည္းပ်င္းစရာမလိုေအာင္ဂီတနဲ႔ေဖ်ာ္ေျဖ၀မ္းစာရွာေဖြေနသူမ်ားလည္း
ေတြ႔ေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဘူတာေတြမွာကိုယ္သြားခ်င္တဲ့လိုင္းကိုေျပာင္းစီးနိုင္ေအာင္ေျမေအာက္ထဲမွာဘဲ
ဆက္သြယ္ေပးထားတဲ့အျပင္ေလ၀င္ေလထြက္စနစ္ေတြေကာင္းေနျပီး
ေႏြရာသီလိုပူတဲ့အခ်ိန္မွာေျမေအာက္ထဲမွာဘဲေလတျဖဴ းျဖဴ းနဲ႔
လိုရာလိုင္းကိုေျပာင္းလို႔ခရီးဆက္နိုင္ၾကပါတယ္။

ပါရီျမိဳ႕ေတာ္ရဲ့ Subway System ျဖစ္တဲ့ Metro ေျမေအာက္ရထားလိုင္းေတြကို ၁၉၀၀
ျပည့္နွစ္ကထဲကစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ေန႔စဥ္ခရီးသည္ ၉သန္းကို
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးေနၾကာင္းလည္းသိရိွရပါတယ္။
ပါရီျပည္သူေတြအဆင္ေျပစြာသြားလာေစနိုင္ဖို႔ Metro လိုင္းတင္နံပါတ္ 1မွ 14ထိနဲ႔
3bis, 7bis စတဲ႔ ၁၆လိုင္းရိွတဲ့အျပင္RER လိုင္းလို႔ေခၚလို႔ ပိုျပီးေ၀းေ၀းကိုေျပးေပးတဲ့
 A.B.C.D.E ၅ လိုင္းနဲ႔လည္းခ်ိတ္ဆက္ေပးထားပါေသးတယ္။

ျမိဳ႔ပတ္ရထားေတြဟာလမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြမျဖစ္ေအာင္ေျမေအာက္နဲ႔ေျမေပၚမွာဆိုလည္း
မိုးပ်ံတံတားေပၚကေနမနက္အေစာပိုင္းမွသည္ညသန္းေကာင္ယံတိုင္သည္အထိ
အခ်ိန္မျပတ္ခုတ္ေမာင္းေနၾကတာကိုပါရီေရာက္သူတိုင္းသတိထားမိၾကမွာမလြဲပါဘူး။
Metro ေျမေအာက္ရထားလိုင္းေတြကို ျမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုးေဒသေတြအထိပါေျပးဆြဲနိုင္ေအာင္
လာမယ့္၁၅နွစ္အတြင္းမွာ ယူရိုေငြ ၂၆.၅ ဘီလီယံရင္းႏွီးျမႈပ္နွံဖို႔ရာထားေၾကာင္းလည္း
သိရိွရပါတယ္။
                                 ပါရီေျမေအာက္ရထားေပၚမွာဂီတနဲ႔ေဖ်ာ္ေျဖေနသူတစ္ဦး

 အေတြးလြင့္ေမ်ာျခင္း

ကိုယ့္နိုင္ငံဘက္ကိုလွည့္လို႔စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမေတာ့သူတို႔လိုေျမေအာက္
မေျပာနဲ႔ေျမေပၚမွာေတာင္ျပည္သူလူထုေတြစိတ္ခ်လံုျခံဳ စြာသြားလာေမာင္းနွင္နိုင္တဲ့
လမ္းမေတြမေဖါက္နိုင္ေသးတာ၊ တံတားေတြမေဆာက္နိုင္ေသးတာကို
စိတ္မေကာင္းစြာသတိျပဳ မိသြားရပါေတာ့တယ္။

ေ၀းေ၀းကဥေရာပကိုမၾကည့္ခ်င္ေသးရင္လည္း ကိုယ့္အနီးက မေလးရွားနိုင္ငံရဲ့
ျမိဳ႔ေတာ္ Kuala Lumpur ကိုဘဲလွမ္းၾကည့္လိုက္ပါ။ သူ႔နိုင္ငံျပည္သူျပည္သား
ေတြ အဆင္ေျပလံုျခံဳ စြာသြားလာနိုင္ၾကဖို႔ ဘတ္(စ္)ကားလိုင္းေတြမ်ားစြာအျပင္
ေျမေအာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထားေတြ ေမာင္းသူမဲ့ေကာ၊ ေမာင္းသူနဲ႔ပါေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။
ျမိဳ႔လည္မွာအလြယ္တကူျမိဳ႕ရႈခင္းကိုအေပၚကၾကည့္ရင္းသက္ေတာင့္သက္သာ
သြားလာနိုင္တဲ့ Mono rail မိုးပ်ံရထားလမ္းကိုလည္း၂၀၀၃ ခုနွစ္မွာဖြင့္လွစ္
ေပးခဲ့တာေတြ႔ရပါတယ္။

ေျပာရရင္ေတာ့မေလးရွားနိုင္ငံဟာျဗိတိသ်ွအစိုးရလက္ေအာက္ကေနလြတ္လပ္ေရး
ရခဲ့တာဟာကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာနိုင္ငံထက္ ၁၀နွစ္နီးပါးေနာက္က်ခဲ့ျပီး
ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံထက္လည္းထူးလို႔သယံဇာတၾကြယ္၀တဲ့နိုင္ငံမဟုတ္တာ
အားလံုးသိၾကမွာပါ။

ကိုယ့္နိုင္ငံရဲ့ျမိဳ႔ေတာ္ရန္ကုန္မွာ ဘတ္(စ္)ကား၊ လိုင္းကားေတြတိုးေ၀ွ႔တြဲလြဲခိုစီးခဲ့
ရတဲ့ကြ်န္ေတာ္ မေလးရွားျမိဳ႔ေတာ္ ကြာလာလမ္ပူေရာက္လို႔ ၃နွစ္အၾကာ ၁၉၉၈
၀န္းက်င္မွာ သူမ်ားနိုင္ငံသားေတြ ဘတ္(စ္)ကားေတြနဲ႔ သက္ေတာင့္သက္သာ
သြားလာနိုင္ၾကတာကို ေလ့လာလို႔ ေကာင္းတာေတြအတုယူနိုင္ေအာင္
"ဘတ္(စ္)ကား KL (သို႔မဟုတ္) ဘတ္(စ္)ကားယဥ္ေက်းမႈ" ဆိုျပီးအျပဳ ေဆာင္းပါး
တစ္ပုဒ္ကို ၾကီးပြါးေရးမဂၢဇင္းမွာေရးခဲ့ဘူးပါေသးတယ္။
                  မေလးရွားနိုင္ငံ Kuala Lumpur ျမိဳ႔ေတာ္တြင္း Mono rail ရထားေျပးဆြဲေနစဥ္

၂၀၀၉ ခုနွစ္ဒိန္းမတ္ကေနဘန္ေကာက္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ကြင္းကို
ကြ်န္ေတာ္ေရာက္တဲ့အခါတုန္းကလည္းေလဆိပ္ကေနဘန္ေကာက္
ျမိဳ႕ထဲကိုဘတ္(စ္)ကားလိုင္းေတြစီးျပီးသက္ေတာင့္သက္သာသြားနိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဘန္ေကာက္ျမိဳ႔ထဲမွာလည္း ေျမေအာက္ရထားလိုင္းေတြနဲ႔လံုျခံဳ စြာသြားလာနိုင္
ပါေသးတယ္။

၂၀၀၄ ခုနွစ္မွာစတင္ဖြင့္လွစ္လိုက္တဲ့ဘန္ေကာက္ျမိဳ႔ပတ္ရထား MRT ဟာဆိုရင္
လည္းကမာၻ႔အဆင့္မွီလို႔သူ႔နိုင္ငံသူနိုင္ငံသားေတြသက္သာေခ်ာင္ခ်ိလံုျခံဳ စြာ
သြားလာနိုင္ေနၾကျပီးတစ္ေန႔ကိုခရီးသည္ ၂သိန္းခြဲ၀န္းက်င္သယ္ယူပို႔ေဆာင္
ေပးေနပါတယ္။

အမိေျမရဲ့မဟာရန္ကုန္နဲ႔နိႈင္းယွဥ္လိုက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လူပ်ိဳေပါက္ကတည္းကတိုးေ၀ွ႔တြဲလြဲခို
စီးလာရတဲ့လိုင္းကားေတြဟာ အခုကြ်န္ေတာ့္အသက္ ၅၅ နွစ္တိုင္ေအာင္
သိပ္မေျပာင္းလဲေသးေၾကာင္းသိရပါတယ္။
အသက္ ၅၀ ေက်ာ္နဲ႔အရင္လိုအေပၚတန္းကိုလက္တစ္ဘက္ထဲကိုင္ေျခေထာက္
တစ္ေခ်ာင္းကေလမွာ၀ဲလို႔စီးနိုင္ဖို႔ေတာ့မလြယ္ေတာ့ဘူးလို႔ေတြးမိပါရဲ့။
                           ယိုးဒယားနိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ရဲ့ MRT Station တစ္ခု

၂၀၀၅ ခုနွစ္ဒိန္းမတ္နိုင္ငံေရာက္တဲ့အခါမေတာ့ ဒီမိုကေရစီျပည္သူ႔အစိုးရ
ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ျပည္သူေတြခရီးသြားလာေရး သက္သာေခ်ာင္ခ်ိ လံုျခံဳ ေစဖို႔
ဘတ္(စ္)ကားလိုင္း၊ ရထားလိုင္းေတြကို ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾက၊ မြမ္းမံေဆာင္ရြက္ေနၾကဆဲျဖစ္တာေတြကိုေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။

နွစ္စဥ္လည္းေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္ အခ်ိန္ဇယားေတြ လမ္းေၾကာင္း
ေတြကို လိုအပ္သလိုေျပာင္းလဲေပးၾကပါတယ္။
ျပည္သူ႔အစိုးရတာ၀န္က ျပည္သူေတြအဆင္ေျပေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ပဲ
မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ား။

စာေရးဆရာၾကီး ေဖျမင့္ အပါအ၀င္၊ သူငယ္ခ်င္းဆရာေဇာ္သက္ေထြးတို႔
၈ေယာက္အဖြဲ႔ ၂၀၁၃ မွာ ဒိန္းမတ္ကိုအလည္၀င္ေရာက္စဥ္အခါက
ဆရာၾကီးတို႔အဖြဲ႔ နဲ႔ျမိဳ႔ ခံကြ်န္ေတာ္အပါအ၀င္၅ေယာက္ စုစုေပါင္း
၁၃ ေယာက္အုပ္စုၾကီး ဘတ္(စ္)ကားစီးလို႔ ကိုပင္ေဟဂင္ရဲ့
ေရသူမရုပ္ထုရိွရာသြားၾကေတာ့ ေဇာ္သက္ေထြးက "ဘတ္(စ္)ကားၾကီးကလည္း
ငါတို႔အဖြဲ႔စင္းလံုးဌားလာသလိုပါပဲလားဟ" လို႔ေျပာရေလာက္ေအာင္သက္သာ
ေခ်ာင္ခ်ိစြာသြားလာနိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
                  ဒိန္းမတ္နိုင္ငံ ျမိဳ႕တြင္းဆြဲဘတ္(စ္)ကားေပၚကစာေရးဆရာအဖြဲ႔

သူတို႔ဆီကအျမန္လမ္းမၾကီးမ်ား

၁၉၉၅ ခုနွစ္ကြ်န္ေတာ္ဘန္ေကာက္ကေနမေလးရွားနဲ႔ကပ္ရက္နယ္စပ္ျမိဳ႔ ျဖစ္တဲ့
စြန္ဂိုင္းဗလိုးကိုအေ၀းေျပးဘတ္(စ္)ကားၾကီးနဲ႔မိုင္၇၀၀ နီးပါးသြားခဲ့တုန္းကလည္း
လမ္းေတြဟာေကာင္းမြန္ေနတာေၾကာင့္သက္ေတာင့္သက္သာသြားနိုင္ၾကတာကို
ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံမွာနယ္စပ္သြားလမ္းေတာင္မဟုတ္ေသးဘဲ
ျပည္မတြင္းျဖစ္တဲ့ ပခုကၠဴ ကေနရန္ကုန္သြားတာေတာင္ကားေဆာင့္တဲ့ဒဏ္ကို
အလူးအလဲခံရင္းတစ္ညအိပ္ခရီးသြားခဲ့ရတာေတြကိုစဥ္းစားမိပါတယ္။

မေလးရွားနယ္စပ္ျမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ကိုတာဘာလူး ကေနျမိဳ႕ေတာ္ကြာလာလမ္ပူ ကိုခရီးသည္
တင္အေ၀းေျပးဘတ္(စ္)ကားၾကီးနဲ ႔ညခရီးမိုင္၄၀၀နွင္ေတာ့လည္း ခရီးသည္အားလံုး
သက္ေတာင့္သက္သာ အိပ္လို႔လိုက္ပါနိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။


မေလးရွားေရာက္ျပီး ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္ေတြမွာေတာ့ကိုယ္တိုင္ကားေမာင္းလို႔
မေလးရွားနိုင္ငံအေနာက္ဘက္ပိုင္းပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ ပီနန္ ျမိဳ႕နဲ႔
KL ေအာက္ဘက္ကစကၤာပူနယ္စပ္ ဂ်ဟိုးဘာရူးျမိဳ႕ေတြကိုသြားတဲ့အခါမွာ
အျမန္လမ္းမေတြဟာအဆင့္အတန္းမွီစိတ္ခ်လံုျခံဳ စြာေမာင္းနွင္နိုင္တာကို
ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။

ပီနန္ျမိဳ႔အ၀င္မွာ ၁၉၈၅ ခုနွစ္ကထဲကဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး ၈မိုင္ခြဲနီးပါးရွည္တဲ့ ပင္လယ္ကူး
တံတားၾကီးကိုဘ၀မွာပထမဆံုးအၾကိမ္စတင္ျမင္ေတြ႔ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရဘူးပါေတာ့တယ္။

၂၀၀၁ ခုနွစ္၀န္းက်င္တုန္းကလည္း ဖြါးဖြါးလူထုေဒၚအမာရဲ့ သမီးျဖစ္တဲ့
စာေရးဆရာမ ေဒါက္တာျမမဥၹဴ (ေဒါက္တာသန္းရင္မာ)၊ ေဒါက္တာသီ၀တင္ တို႔
အထူးကုဆရာ၀န္ၾကီးေတြေဆးပညာညီလာခံ လာတက္ၾကတုန္းက စာေရးသူ
ကားေမာင္းလို႔ကြာလာလမ္ပူျမိဳ႕ကေန မိုင္၉၀ ေ၀းတဲ့ သမိုင္းထဲက မလကၠာျမိဳ႕ကို
လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ဘူးပါတယ္။
အျမန္လမ္းမေတြကေန ၂နာရီဘဲေမာင္းခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီခရီးရဲ့တစ္၀က္ဘဲရိွျပီး
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပခုကၠဴ ကေန မိုင္ ၅၀ ေတာင္မေ၀းတဲ့ ေပါက္ျမိဳ႕ကို ၃၊ ၄ နာရီ
ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြေပၚမွာေမာင္းခဲ့ရတာေတြလြမ္းမိသလိုပါဘဲ။
ကမ္းမျဖဴ ေခ်ာင္းမ်ားက်လို႔ကေတာ့ ညအိပ္ရတဲ့အခါေတြလည္းရိွပါတယ္။
                                   မေလးရွားနိုင္ငံကအျမန္လမ္းမ

ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း၊
၁၉၅၅ ကေန ၁၉၇၅ ထိ နွစ္ ၂၀ နီးပါး စစ္တလင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ အိမ္နီးခ်င္း
ဗီယက္နမ္နိုင္ငံမွာ၂၀၁၅ အတြင္းဖြင့္လွစ္ေတာ့မယ့္ Phap Van–Cau Gie Highway
လမ္းမပံုပါရွာေဖြတင္ျပလိုက္ပါတယ္။

မိုင္အရွည္ၾကီးမေဖါက္နိုင္ေသးေသာ္ျငားခရီးသြားျပည္သူလူထုေတြ
အႏၱရာယ္ကင္းစြာသြားလာနိုင္ဖို႔နိုင္သေလာက္ကိုဘဲအဆင့္မွီမွီေဖါက္လုပ္
ထားတာကိုသတိျပဳဖြယ္ေတြ႔ၾကရမွာပါပဲ။
                                          ဗီယက္နမ္နိုင္ငံကအျမန္လမ္းမ

ျပီးခဲ့တဲ့အပါတ္(ဂြ်န္လ.၂၀၁၅) တုန္းကေတာ့ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုကိုယ္တိုင္
ကားေမာင္းလို႔ ဒိန္းမတ္နိုင္ငံကေန ဘယ္ဂ်ီယမ္၊ ျပင္သစ္၊ ေဟာ္လန္၊ ဂ်ာမဏီ
နိုင္ငံေတြကိုခရီးထြက္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ေမာင္းခဲ့တဲ့စုစုေပါင္းမိုင္ ၂ေထာင္ေက်ာ္ခရီးမွာအလြန္အဆင့္မွီတဲ့အေ၀းေျပး
အျမန္လမ္းေတြမွာခ်ည္းဘဲေမာင္းနွင္ခဲ့ရပါတယ္။
အျမန္လမ္းမအားလံုးလိုလိုဟာအလြန္ေမာင္းေကာင္းတဲ့အဆင့္မွီကတၱရာလမ္းမၾကီး
ေတြျဖစ္ျပီးလိုအပ္တဲ့ေနရာေတြတိုင္းမွာသတိေပးဆိုင္းဘုတ္ေတြနဲ႔ေမာင္းနွင္သူေတြ
ကိုအႏၱရာယ္ကင္းလံုျခံဳ ဖို႔ေဆာင္ရြက္ထားၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။

ေနရာတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ေလမွာသိပ္အရွည္ၾကီးမဟုတ္တဲ့ကြန္ကရစ္လမ္းနည္းနည္း
ေတြ႔ရပါတယ္။ လိုအပ္လို႔ေဖါက္ထားတာျဖစ္ပံုရျပီးေမာင္းရတာလည္းေကာင္းတဲ့
အဆင့္မွီမွီေဖါက္လုပ္ထားတဲ့ကြန္ကရစ္လမ္းအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။
ေမာင္းခဲ့တဲ့မိုင္၂ေထာင္နဲ႔စုစုေပါင္းကားေမာင္းခ်ိန္နာရီ ၄၀ ၀န္းက်င္မွာနိုင္ငံေပါင္းစံု
ကေျမာက္မ်ားစြာေသာကားၾကီး၊ ကားလတ္၊ ကားငယ္ေတြနဲ႔အတူအျမန္လမ္းမၾကီး
ေတြေပၚမွာစီးေမ်ာခဲ့ေပမယ့္ ယာဥ္တိုက္မႈ၊ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုတစ္ေလမွမေတြ႔ခဲ့
ၾကရပါဘူး။

အျမန္လမ္းမေတြေပၚမွာအရိွန္မထိန္းနိုင္ဘဲအႏၱရာယ္ျဖစ္မွာေတြကိုကာကြယ္တဲ့
အေနနဲ႔အျမန္နႈန္းေတြကိုထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။
ဒိန္းမတ္အျမန္လမ္းေတြမွာတစ္နာရီ ၇၀ မိုင္ႏႈန္းသတ္မွတ္ထားျပီး
ဂ်ာမဏီအျမန္လမ္းေတြမွာေတာ့ တစ္နာရီ ၈၀ မိုင္ႏႈန္းေမာင္းခြင့္ျပဳ ထားပါတယ္။
                                    ေဆာင္းရာသီမွာေတြ႔ရတဲ့ဒိန္းမတ္ကအျမန္လမ္းမ

လမ္းရဲ့အနုပညာ

လမ္းေတြရဲ့အနုပညာလို႔ေတာင္တင္စားျပီးေခၚလို႔ရမယ့္လမ္းေတြကိုအတတ္နိုင္ဆံုး
အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ေဖါက္လုပ္ထားပံုေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အျမန္လမ္းမမွာအေကြ႔အေကာက္လည္းမရိွဘဲလမ္းေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီးဘဲၾကာၾကာ
ေမာင္းေနရတဲ့လမ္းေၾကာမ်ိဳးမွာယာဥ္ေမာင္းသူအိပ္မငိုက္ေအာင္ရယ္၊
လန္းဆန္းသြားေအာင္လုပ္ေပးတဲ့အေနနဲ႔ ကားတာယာကိုတုန္ေစျပီး၊ အသံျမည္ေစတဲ့
လမ္းျပတ္ေလးေတြထည့္သြင္းေဖါက္လုပ္ထားတာပါေတြ႔ရပါတယ္။

ဟိုဘက္ဒီဘက္၂လမ္းသြားလမ္းမ်ိဳးမွာလည္းေဘးကိုဆင္းသြားရင္တာယာကို
လႈပ္ခါအသံျမည္ေစတဲ့လိုင္းေတြနဲ႔ေဖါက္လုပ္ထားၾကတာပါေတြ႔ရမွာပါ။
လမ္းေတြေပၚမွာေရးဆြဲထားတဲ့လိုင္းေတြကလည္းယာဥ္ေမာင္းသူကိုအႏၱရာယ္
ကင္းစြာေမာင္းနိုင္ေအာင္ေျပာျပသြားပါတယ္။

လမ္းေတြေပၚမွာေရးဆြဲထားတဲ့မတူညီကြဲျပားတဲ့လိုင္းအမွတ္အသားေတြရဲ့အဓိပၸါယ္
ကိုလည္းယာဥ္ေမာင္းသူေတြကနားလည္ထားမွသာယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ရနိုင္မွာ
ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္
၂လမ္းသြားလမ္းမေတြမွာဆိုရင္လည္းေရွ့ကယာဥ္ကိုေက်ာ္တက္ဖို႔ျမင္ကြင္းရွင္းမရွင္း
ေတြကိုလိုင္းေၾကာင္းေတြရဲ့သေကၤတေတြနဲ႔ထိန္းေက်ာင္းသြားတာေတြေတြ႔ရတာေၾကာင့္
နိုင္ငံသားေတြရဲ့အသက္၊ လူတစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ့အသက္ေတြကိုအင္မတန္မွတန္ဘိုးထားၾက
တာေတြကိုသတိျပဳ မိျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပီပီသာဓုေခၚမိပါတယ္။
       
ျပည္သူ႔ဘ႑ာျပည္သူ႔ဆီသို႔သာ

သူတို႔ဆီကလမ္းေတြေဖါက္တံတားေတြေဆာက္တဲ့အခါမွာျပည္သူလူထုလံုျခံဳ စိတ္ခ်စြာ
သြားလာနိုင္ေရးအတြက္အထူးအဓိကထားျပီးအခိုင္အခန္႔ေဆာက္လုပ္ထားၾကတာ
ေတြကိုေတြ႔ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ေပါင္းရာခ်ီကထဲကေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့တံတားေတြ
ဟာဆိုရင္လည္းယခုတိုင္စိတ္ခ်လက္ခ်အသံုးခ်ခံေနၾကဆဲပါ။

ကြ်န္ေတာ္ ၅နွစ္သား၀န္းက်င္ကေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ပခုကၠဴ ကေရႊေခ်ာင္းတံတားၾကီး
ဟာ ကြ်န္ေတာ္အသက္ ၅၀ ၀န္းက်င္မွာဘဲေခ်ာင္းေရစီးေၾကာင့္ပ်က္စီးသြားရေၾကာင္း
စိတ္မေကာင္းစြာၾကားသိရပါတယ္။
ျဖစ္လာနိုင္တဲ့သဘာ၀ေဘးေတြပါထည့္သြင္းစဥ္းစားျပီးမွတံတားေတြ၊ လမ္းေတြကို
ၾ့ကံခိုင္ေအာင္ေဖါက္လုပ္ၾကဖို႔အထူးသတိျပဳစရာဘဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
                               ဒိန္းမတ္နဲ႔ဆြီဒင္ဆက္သြယ္ထားတဲ့ Oresund Bridge

သင္တန္းတစ္ခုမွာဆရာကဒိန္းမတ္နိုင္ငံကိုပင္ေဟဂင္နဲ႔ဆြီဒင္နိုင္ငံမယ္(လ္)မိုျမိဳ႕
ကိုဆက္သြယ္ထားျပီး ပင္လယ္ထဲကေနျဖတ္တဲ့အပိုင္းအပါအ၀င္
အိုယာဆန္တံတား(Øresund Bridge) ၾကီးအေၾကာင္းေျပာျပဘူးပါတယ္။

တံတားၾကီးေဆာက္လုပ္စားရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ 5.7 ဘီလီယမ္ကုန္က်
ခဲ့ေၾကာင္းသိရပါတယ္။
ဒီဘက္နိုင္ငံေတြမွာနိုင္ငံအတြက္လမ္းေတြ၊ တံတားေတြ၊ တစ္ျခားအေဆာက္အဦး
ေတြကိုျပည္သူ႔ဘ႑ာအသံုးျပဳ ျပီးေဆာက္တဲ့အခါမွာပုဂၢလိကခ်မ္းသာသြားတဲ့သူ
တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွမရိွတာေတြဟာအလြန္အတုယူဖို႔ေကာင္းပါတယ္။
..........................................................
ကိုကာကိုလာ၊ အမ္စတာဒမ္ေဆးေျခာက္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီေၾကာက္ၾကသူမ်ားသို႔
ကြ်န္ေတာ္အထက္မွာလက္လွမ္းမွီသမွ်တင္ျပခဲ့တဲ့ျပည္သူ႔ပို႔ေဆာင္ေရးေတြ
ေကာင္းေနျပီျဖစ္တဲ့နိုင္ငံေတြအားလံုးဟာဒီမိုကေရစီစနစ္ဆိုတဲ့
ျပည္သူလူထုကတခဲနက္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ "ျပည္သူ႔အစိုးရ" ေတြ
အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့နိုင္ငံေတြဆိုတာကိုေတာ့ ညင္းစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။
က်န္ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ
ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ေပးေနၾကပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ေတြက ဒီမိုကေရစီရရင္ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈေတြဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့
မလိုလို၊ တိုင္းတပါးရဲ့ၾသဇာခံဘဲျဖစ္ေတာ႔မလိုလို၊ စိုးရိမ္ေနၾကတာေတြကိုေတြ႔
ေနရပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီရဲ့ အနွစ္သာရဟာ ျပည္သူတင္ေျမွာက္တဲ့ ျပည္သူ႔အတြက္၊ နိုင္ငံအတြက္
တကယ္အလုပ္လုပ္ေပးမယ့္ "ျပည္သူလူထုကိုယ္စားျပဳ အစိုးရ" ကိုဖြဲ႔စည္းနိုင္ျခင္း
ဆိုတာဘဲျဖစ္တယ္ဆိုတာရွင္းရွင္းလင္းလင္းသေဘာေပါက္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံဒီမိုကေရစီနိုင္ငံျဖစ္လို႔ အေမရိကန္လိုျမန္မာ႔.ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔
မကိုက္ညီတဲ့ယဥ္ေက်းမႈလႊမ္းမိုးတဲ့နိုင္ငံလိုျဖစ္သြားမွာမဟုတ္သလို
ေဆးေျခာက္အနံ႔လိႈင္ေနတဲ့ ေဟာ္လန္ရဲ့ အမ္စတာဒမ္ျမိဳ႕ေတာ္လို
လည္းျဖစ္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီမိုကေရစီအစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါမွာ တစ္ေျပးညီတဲ႔ ေက်ာသားရင္သား
မခြဲျခားတဲ့ ဥပေဒေတြ အသက္၀င္လာမွာမို႔ ပိုျပီးစည္းကမ္းေကာင္းတဲ႔နိုင္ငံ၊
ပိုျပီးျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းတဲ့နိုင္ငံျဖစ္လာမွာပါဘဲ။
ျပည္သူလူထုၾကီးရဲ့ဆႏၵေတြအတိုင္း ဥပေဒေတြျပဌာန္း အုပ္ခ်ဳပ္သြားမွာမို႔ပါ။
ျပည္သူလူထုက မၾကိဳက္ေတာ့ရင္ အခ်ိန္မေရြး ျဖဳတ္ခ်နိုင္တဲ့ အာဏာက
ျပည္သူလူထုလက္ထဲမွာဘဲျဖစ္ရပါ့မယ္။
အခုအခါမွာကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံကို ၾကည့္လိုက္ရင္ စနစ္ဆိုးနဲ႔
အေထြေထြအေရးေတြေၾကာင့္ လူေတြေငြေနာက္ဘဲ လိုက္ေနၾကရတဲ့နိုင္ငံ
ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။
ေငြေနာက္လိုက္ရင္းနဲ႔ မ်က္နွာခ်ိဳေသြးေနၾကရတဲ့လူေတြေနတဲ့နိုင္ငံပါ ျဖစ္မွန္း
မသိျဖစ္ေနပါျပီ။
ဒီဘက္ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေတြမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွဘယ္သူက မ်က္နွာခ်ိဳေသြးေနစရာ
မလိုတာေတြ႔ရပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ျမန္မာနိုင္ငံက ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာေရးဘူးခဲ့သလို သားသမီးေတြအတြက္
လည္းေခါင္းမစားရ၊ အိုစာမင္းစာလည္းစုေဆာင္းစရာမလိုေတာ့ ေငြေနာက္ကို
လိုက္မေနၾကေတာ့ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ျမန္မာျပည္လာတဲ့ တိုးရစ္(စ္)ေတြေတြ႔ရင္ သူေဌးေတြ
လို႔ဘဲထင္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့သူတို႔ေတြဟာ သူေဌးေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး။
သူတို႔နိုင္ငံေတြက သာမန္လက္လုပ္လက္စားေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔နိုင္ငံ ျပည္သူ႔အစိုးရ ေတြက ျပည္သူေတြအတြက္ေရးဆြဲထားတဲ့
"ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ" ေတြနဲ႔အညီေဆာင္ရြက္ေပးေနၾကေတာ့
လံုေလာက္တဲ့လစာေတြရရိွၾကျပီး သာမန္အလုပ္သမား၊ လယ္သမားေတြပါ
အားရက္မွာ ကမာၻပတ္နိုင္ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဒိန္းမတ္ကသူေတြ ျမန္မာျပည္ကသူေတြလိုေငြမခ်မ္းသာ၊ မစုေဆာင္းၾကပါဘူး။
အလုပ္လုပ္မယ္၊ အားရက္ခရီးေတြထြက္မယ္၊ ပိုက္ဆံကုန္ေတာ့အလုပ္
ျပန္လုပ္မယ္၊ ဒါပါဘဲ။ လက္ထဲေတြမွာေငြပိုဆိုလို႔ ေရခဲေသတၱာပ်က္ရင္၊
အပူစက္ပ်က္ရင္ ျပင္ရေအာင္ေငြေလးဘဲ ခ်န္ထားၾကေၾကာင္းသူတို႔က
ေျပာျပဘူးပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုကိုပဲၾကည့္ပါ။ အလုပ္လုပ္ၾကမယ္။ ဒီနိုင္ငံထံုးစံ
၁၂နွစ္ကထဲကအလုပ္လုပ္ၾကတာေၾကာင့္ သမီးလည္း ၁၃ နွစ္ကထဲက
ေက်ာင္းတစ္ဘက္နဲ႔အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္၀င္ပါတယ္။
အခုျပီးခဲ့တဲ့ ေႏြအားရက္မွာ မိသားစု ျပည္ပခရီးထြက္ခဲ့ၾကတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ေငြလည္း သိန္းရာခ်ီလို႔မရိွပါဘူး။ ခရီးကျပန္လာ နားရက္
ကုန္ေတာ့အလုပ္ျပန္လုပ္ျပန္ေပါ့။
ကြ်န္ေတာ္တို႔လိုျမန္မာျပည္ကလာတဲ့မိသားစုေတြကေတာ့ ဒါနမ်ိဳးေစ့ေလးေတြလည္း
ကိုယ့္နိုင္ငံအတြက္တတ္နိုင္သမွ်ခ်ရ၊ မိဘကိုကန္ေတာ့၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြကို
ၾကည့္ရႈရတာရိွေသးေတာ့ သူတို႔လိုေတာ့ ခရီးေတြခဏခဏ
မထြက္နိုင္ၾကတာတစ္ခုပါဘဲ။
           ဒိန္းမတ္နိုင္ငံ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းက်င္းပေနပံုနွင့္၀င္ေရာက္ေလ့လာေနေသာသူမ်ား

..................................................................................
ဒီေဆာင္းပါးရဲ့ နိဂံုးပိုင္းကို ေရးသားေနရင္းနဲ႔ဘဲ စာေရးသူဟာ 
ကိုယ့္နိုင္ငံသားေတြကို သူတို႔ဆီကေကာင္းတဲ့
ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ခုမဟုတ္ေတာင္ သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြေခတ္မွာ ခံစား
ေစခ်င္တဲ့ ျပည္ပေနသာမန္နိုင္ငံသားတစ္ဦးသာျဖစ္ေၾကာင္း ရိုးသားစြာနဲ႔ စာဖတ္သူ
မ်ားကိုအသိေပးလိုပါတယ္။
နိုင္ငံရပ္ျခားအသီးသီးက ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြကို ေကာင္းတဲ့ေစတသိက္
နဲ႔ေရးသားေနၾကတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပက ဘုန္းဘုန္းေတြ၊ စာေရးသူေတြကို
အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္လြမ္း တယ္လို႔ေျပာတဲ့သူေတြဟာ "ဘယ္သူေသေသ ငေတမာ
ျပီးေရာ" ဆိုတဲ့သူေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
စြပ္က်ယ္စုတ္ပိုင္ရွင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ခ်ိတ္လႊတ္ေတာ္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြါးကို ကာကြယ္ဖို႔၊
ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြကို အဂတိကင္းစြာစြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ေပးမယ့္
ျပည္သူကတင္ေျမွာက္ထားတဲ့ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္အစစ္မ်ားသာရိွရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခုေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၾကမယ့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာလည္း အရင္က
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြ၊ ဆရာ၀န္ၾကီးေတြ၊ ပါေမာကၡၾကီးေတြ စသျဖင့္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရင္လည္း
အဲဒီရာထူးဂုဏ္ေတြ၊ ဟိတ္ေတြဟန္ေတြကို ခ၀ါခ်ခဲ့ျပီး ျပည္သူ႔လက္ေအာက္ခံ
အျဖစ္ နိုင္ငံအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ျပီး အနစ္နာခံအလုပ္အေကြ်းျပဳ ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္
လို႔ခံယူထားၾကတဲ့သူေတြျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ေနရာနဲ႔လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြေလာက္ပဲမက္ေမာတဲ့သူေတြကေတာ့
ေ၀းေ၀းကေရွာင္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။
အခုပြဲက နိုင္ငံကိုျပာပံုထက္ဆိုးတဲ့ အပ်က္ပံုထဲကေန ရုန္းထြက္နိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားေပး
ၾကရမယ့္ ရိုင္းရိုင္းေျပာရရင္ ျပည္သူ႔ကြ်န္၊ တိုင္းျပည္ကြ်န္ ခံမယ့္ သူေတြရဲ့ပြဲျဖစ္တယ္
လို႔ မွတ္ယူနိုင္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။
ေျမျဖဴ ကိုင္တဲ့လက္ေတြကို အနိုင္က်င့္ခံေနရတဲ့ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္
ၾကိဳးစားေပးၾကရပါေတာ့မယ္။
တိုင္းျပည္နဲ႔ျပည္သူ႔အတြက္ဖိဖိစီးစီး အလုပ္လုပ္ၾကရပါေတာ့မယ့္အခ်ိန္ပါ။
တိုင္းျပည္ကို လွ်ပ္စစ္မီးေတာင္မွန္ေအာင္လုပ္မေပးနိုင္ေသး၊
လယ္သမားေတြကႏြားနဲ႔ဖက္ရုန္းေနရတုန္း၊
အလုပ္သမားေတြဆန္အိတ္ကိုေက်ာနဲ႔ထမ္းခ်ေနရတုန္း၊
ကေလးအားလံုးလည္း ေက်ာင္းကိုေကာင္းေကာင္းမတက္နိုင္ေသး၊
သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ေရး အစီအစဥ္ေတြလည္း
ဘာမွဟုတ္တိပတ္တိ လုပ္မေပးနိုင္ေသးၾကဘဲ
လႊတ္ေတာ္မွာ ခ်ိတ္လံုခ်ည္ေတြနဲ႔ေခါင္းေပါင္းစၾကီးေတြေထာင္ေနၾကတာကို
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားေတြ႔ခဲ့ရင္ ရီလို႔ဗိုက္ကြဲပါလိမ့္မယ္။
ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကာလက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမိဳင္နယ္ဘက္ေရာက္တုန္းက နယ္ခံေတြ
ကထမင္းေကြ်းၾကတဲ့အခါ ရဲေဘာ္ေတြကိုဖက္နဲ႔ေကြ်းျပီး သူ႔ကို ပန္းကန္နဲ႔ေကြ်းေတာ့
သူလည္းရဲေဘာ္ေတြလို ဖက္နဲ႔ဘဲစားမယ္လို႔ေျပာခဲ့ဘူးတာဖတ္ခဲ့ရဘူးပါတယ္။
ဘိလပ္သြားတာေတာင္ အိႏၵိယမွာ ခဏ၀င္တုန္း ေနရူးကကုတ္အကၤ်ီၾကီးခ်ဳပ္ေပး
လိုက္ရတဲ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပါ။
၁၉၇၀ ခုနွစ္၀န္းက်င္မွာ တာ၀ါလိန္းလမ္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျပတိုက္ သြားၾကည့္ေတာ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မက်ဆံုးခင္ ၀တ္ဆင္သြားတဲ့ အေပါက္ေတြ ဗလပြနဲ႔ စြပ္က်ယ္ေလးျပထား
တာကို အခုအခ်ိန္ထိမ်က္လံုးထဲက မထြက္ေသးပါဘူး။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုတမ္းတေနတာထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လိုေသြးမ်ိဳး၊ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးေတြ အတုယူျပီး
အလုပ္လုပ္ၾကရမယ့္အခ်ိန္ဆိုတာကို ျပည္သူတင္ေျမွာက္လိုက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ေတြကစံျပအေနနဲ႔ျပည္သူ႔အတြက္အလုပ္လုပ္ျပၾကရပါေတာ့မယ္။
ဒိန္းမတ္ကလႊတ္ေတာ္
နိုင္ငံတကာမွာလႊတ္ေတာ္ၾကီးေတြမၾကာခဏေဆာက္တာေတြ၊ နိုင္ငံေတာ္အလံကို
အေျပာင္းအလဲလုပ္ၾကတာကိုလည္းသိပ္မေတြ႔ရပါဘူး။
မေလးရွားနိုင္ငံအလံဆိုလည္း ၁၉၅၀ ခုနွစ္ကထဲကအလံေတာ္ကို ၁၉၆၃ ခုနွစ္မွာ
လိုင္းေလးေတြထပ္တိုးတာကလြဲလို႔ ေျပာင္းလဲမႈမရိွပါဘူး။
ဒိန္းမတ္မွာဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံ ပုဂံေခတ္ေလာက္ကထဲက သူတို႔သံုးစြဲလာတဲ့
အလံေတာ္ကို အေျချပဳ လို႔ အခုအခ်ိန္အထိအျမတ္တနိုး အသံုးျပဳ ေနၾကတာေတြ႔
ရပါတယ္။ တစ္ျခားနိုင္ငံေတြမွာလည္း သူတို႔မိဘဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္ အသံုးျပဳ
ခဲ့ၾကတဲ့ အလံေတာ္ေတြကိုပဲသံုးစြဲေနၾကတာကို မ်ားေသာအားျဖင့္ေတြ႔ၾကရမွာပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔မိဘေတြ အေလးျပဳ ခဲ့တဲ့
အလံကေန ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္ၾကေတာ့တစ္မ်ိဳး၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔သားသမီးေခတ္မွာ
တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္နိုင္ငံေတာ္အလံ ကိုယ္အေလးျပဳရတာေတာင္
ကသိကေအာက္ျဖစ္ရပါတယ္။
ဒိန္းမတ္နိုင္ငံမွာအခုလက္ရိွသံုးစြဲေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ဆိုရင္လည္း ၁၀ရာစုေခတ္ေလာက္
ကထဲကနန္းေတာ္ေနရာေဟာင္းမွာ ၃ခါေလာက္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျပဳဳ ျပင္ေရး
ေတြလုပ္ျပီး ဆက္လက္သံုးစြဲေနၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။
၁၈၄၉ ကထဲက ဒီမိုကေရစီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကိုျပဌာန္းခဲ့ၾကျပီး
ဒီေနရာမွာဘဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေတြက်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။
၁၉၂၈ မွာေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး ယေန႔တိုင္အဲဒီအေဟာင္း
ပါလီမန္မွာဘဲ လႊတ္ေတာ္ေတြေခၚယူလို႔ အာဏာ ၃ရပ္ကို ျပဌာန္းေနပါတယ္။
၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီအေဟာင္းပါလီမန္ၾကီးမွာဘဲ ရံုးထိုင္ေနပါတယ္။
ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ သူတို႔ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကို အမ်ားျပည္သူေတြ
၀င္ေရာက္ေလ့လာၾကည့္ရႈနိုင္ၾကပါတယ္။
မေလးရွားနိုင္ငံမွာသူ႔နိုင္ငံသားေတြ တိုက္နဲ႔ကားနဲ႔ လူတန္းေစ့ေနနိုင္ၾကတဲ့အခ်ိန္
၁၉၉၅ မွ ပူထရာဂ်ာယာ ဆိုတဲ့အစိုးရျမိဳ႕ေတာ္သစ္ၾကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတာ
ကိုသတိျပဳ ၾကရပါမယ္။
အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ
လႊတ္ေတာ္ေတြ၊ အစိုးရျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးေတြ၊ ပြဲလမ္းသဘင္ၾကီးေတြ ေငြအေျမာက္အျမား
အကုန္အက်ခံ ျပဳလုပ္ေနမယ့္အစား နိုင္ငံအနွံမူလတန္းေက်ာင္းေလးေတြ၊
စာၾကည့္တိုက္ေတြ၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ၾကိဳတင္ကာကြယ္ေရးတည္ေဆာက္မႈေတြ
လုပ္ခဲ့ၾကရင္ သိပ္ေကာင္းမွာဘဲလို႔ေတြးမိပါတယ္။
လာမယ့္ နို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၅ ဆိုရင္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲၾကီး 
လည္းကြ်န္ေတာ္တို႔ နိုင္ငံမွာက်င္းပေတာ့မယ္ၾကားသိရပါတယ္။
သန္႔ရွင္းတရားမွ်တတဲ့ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးျဖစ္ဖို႔ တာ၀န္ရိွၾကသလို၊
ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ရလာဒ္မ်ားကိုလည္း တိတိက်က် အေကာင္အထည္ေဖၚနိုင္ၾကဖို႔
ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးမွာ အနည္းနဲ႔အမ်ားတာ၀န္ရိွေနၾကပါျပီ။
ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံကျပည္သူလူထုေတြ ကြ်န္ေတာ္ေရးဘူးခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါး
ေတြထဲက သူတို႔နိုင္ငံျပည္သူေတြလို စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီ အသီးအပြင့္ေတြ စံစား၊ ခံစား
နိုင္ၾကရေအာင္ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေရရွည္နိုင္ငံေကာင္းဖို႔အတြက္ ရည္သန္ျပီး
မွန္ကန္တဲ့ဆႏၵမဲကိုမျဖစ္မေနေပးၾကပါတိုက္တြန္းရင္းနဲ႔အတူ
ဒီမိုကေရစီျမန္မာနိုင္ငံေတာ္သစ္ၾကီး ေပၚထြန္းလာနိုင္ေအာင္ အုတ္ျမစ္ခ်နိုင္ၾကပါေစ
လို႔ ဆႏၵျပဳ ျပီး နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ကိုးကား။ ။ wikipedia pages.

(၂၀၁၅. ၾသဂုတ္လ။ ဒီမိုကေရစီတူေဒးသတင္းစာ)

No comments:

Post a Comment

အိုစာမင္းစာ မလိုတဲ့နိုင္ငံ (စာအုပ္အဖံုး)

                                                  မ်က္နွာဖံုး                                                 ေနာက္ေက်ာဖံုး